2011

Nu är det gamla året slut och äntligen tar vi nya tag och kör hårt!
Imorgon bär det av till Troy, jag är väldigt nyfiken på det hela.
Jag pratade med min rumskamrat idag som sa att rummet var lite litet men helt okej, han kom i förrgår och firade nyår i Troy.


Igår kväll var det nyårsafton, vi ligger sex timmar efter er i Sverige så när det var våran tur så låg de flesta hemma och sov :)

Vi åt en trerätters middag på Vin Dyke Café. Förrätterna bestod av bruschetta och friterade lökringar. Jag åt kyckling och sara en skaldjurspasta. Rött vin till maten och efter maten blev det kaffe med baileys och irish coffee.
Vi satt ute först, men klockan nio började de spela livemusik på andra våningen och jag lyckades få ett bord längst fram. Det var jättetrevligt!
Vid halvtolv gick vi från restaurangen och försökte hitta en spritaffär. Vi köpte skumpa och cigarr och gick sedan med raska steg mot stranden där vi skålade in tolvslaget med tuseltals andra amerikaner. Jättehäftigt! Efter tolv var vi inne på två barer. Kvällen slutade vid 03.30 efter en taxiresa hem.

Idag vaknade vi runt tolvtaget. Jag var ganska sliten. Vi satte oss på bussen till södra Miami Beach för att hitta något ställe att äta på. Vi beställde in sjukt mycket mat. Två stora pizzor som hade räckt till två familjer ungefär.
Vi lämnade nästan hela ena pizzan, den gav vi till en uteliggare.

Jag köpte en iPod Touch och sara köpte ett par RayBan och ett par snygga skor till.
Nu är klockan 19.00, vi börjar packa lite smått och kikar på morgondagens resplaner.
Det har varit en häftig tid i Miami, många intryck på kort tid. Det skall bli kul att ta fram korten och kolla på dom om några veckor, då inser man nog hur mycket roligt vi har gjort här.

Nästa gång jag bloggar sitter jag i Troy, Alabama!

/ Johan


Nyårssnacks



Huvudrätten på restaurangen



Livemusik



Bobby Stringer i egen hög person. Jag köpte hans CD



00.00



Gott nytt År!



Strandhäng vid tolvslaget



Dagen efter, Sara var pigg



Mums vad nyttigt....



Kändes som man gick upp 10kg direkt



Apple Store



Jag köpte en iPod Touch 8gb 4th gen. Kostade 500kr mindre än hemma



Happy man in a material world



Skojakten fortsatte



Fina gator i South Beach



Palmer och blå himmel. Kan inte bli så mycket bättre!



Knuttar med havremopeder



South Beach strandpromenad. Här var vi igår natt


Kommentarer
Postat av: Moster

Hej

Gott Nytt år på dig.

Det nya året ser ut att ha börjat bra.

Ha det så bra.

Kram Mari

2011-01-03 @ 08:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0