Torsdag 6 januari

Igår hade jag första klasserna. Den andra var inställd, så jag hade bara en. Det gick bra. Vi fick göra en presentation av varandra inför klassen. Jag ställde mig upp först av alla och rev av presentationen på perfekt engelska med lite lätt inslag av sydstatardialekt. Underbar känsla och ett stort leende från läraren som jag även hade idag i kursen Information Gathering.

Jag läser tre av mina fyra kurser med mina gamla rumskamrat Hernan, så det blir antaligen lite plugg och samprat inför kommande inlämngsuppgifter. Just nu har jag två saker jag skall göra tills söndag och jag har fått tag på böcker vilket känns skönt! Sparade $100 genom att beställa böcker på internet istället för att köpa på skolan. Observera att böckerna i båda fallen var begagnade. En av böckerna kostade NY $180 (1200kr). Inte okej.

Igår var jag på bio med Carlos, vi kikade på TRON: Legacy i 3D. Häftig film.
På onsdagarna så har de $1 movies för studenter, vilket innerbär att man köper biljetterna på campus och sedan blir kan körd med buss till en stor biograf lite utanför stadens centrum. Jag var hemma runt 00.00. Vid den tiden sov min rumskamrat Peter sedan länge.

Nu blir det plugg för att få lite ledigt i helgen! Jag är jättenöjd med allting än så länge och har redan träffat massor med nya vänner.


Peter från Japan på Walmart



Härliga bokpriser (BEGAGNAT!)



Hawkins Hall, det ligger nära mitt hus (Pace Hall)



Continental Cinema, Troy



Massor med onyttigheter att välja mellan






Föreläsning i marknadsföring, första lektionen

Kommentarer
Postat av: Kenan

Coolt! Keep up the good work Johan!

2011-01-06 @ 22:12:15
Postat av: mamma

Det verkar som allt flyter på bra, men det är mycket namn. Du får snart göra en uppställning på vem är vem. Kram

2011-01-07 @ 08:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0