Troy, Alabama. Måndag 10 jan

Igår möttes jag av följande meddelande:

"Troy University campuses in Troy will be closed on Monday, January 10, due to the threat of inclement weather and hazardous driving conditions"

Det blev inte så farligt som de trodde, men tydligen måste de stänga skolan eftersom de inte inte vinterunderhåller vägar och gångbanor vilket skulle innebära enorma summor om folk skulle få för sig att stämma skolan om skador sker på campus.


Som svensk kan man ju tycka att det är lite patetiskt att stänga skolan pga dessa små isdroppar :)



Så vad gör man istället? Ja igår satt jag och skrev klart ett assignment där jag skulle utforma en annons till en tidning genom att titta närmare på målgrupp och utformande av själva annonsen till tidningen. Ganska roligt. Jag trodde jag var ute i sista stunden men tydligen skulle den uppgiften inte vara klar förrens den 26e januari.
Jag har ett quizz på fredag på två kapitel i en bok. Quizz är tydligen den lättaste typen av examinering, men jag tar det på fullt allvar ändå. Måste se till att få bra betyg här nu!

Det börjar redan rycka i res-tarmen. Jag har pratat med Sara lite smått om att åka till Kalifornien under lover i mars, vi får väl se vad som händer. Billiga flyg fanns det iallafall. ca 2000kr tur och retur till Los Angeles.

Nu skall jag ta enda nypan luft för dagen. Det blir under min promenad bort till Trojan Center där jag tänkte köpa mig en macka på SubConnection.

Må väl alla läsare
/ Johan



Dagens frukost



Kommentarer
Postat av: Kenan

Nice frukost :) och kul med att skolan är stängd.



Bra med quizzet, kör på nu direkt!

2011-01-10 @ 21:44:01
Postat av: Onkel

Turkey Breast – Nästan som fläsk!

2011-01-10 @ 23:50:11
Postat av: Johan L

Härligt! De skulle bara se hur vägar och hustak ser ut i Eskilstuna, horrible!

2011-01-11 @ 20:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0