Helgen i Florida

Den var väldigt lyckad!

Jag hämtade hyrbilen i torsdags lunch efter att jag skrivit ett marknadsföringsprov.
Dett var runt lunchtid. Jag och Carlos lämnade Troy runt samma tid efter att vi packat in våra väskor.

Han skulle till Orlando och hälsa på en kusin så jag släppte av honom på vägen och fick in lite bensinpengar på det sättet. Hyrbilen var helt underbar att köra. Det var en 2010 års modell av Chevrolet Silverado med en monstermotor på 6 liter. Ja, det blev lite mer bensin än beräknat men men!

Jag släppte av Carlos vid Florida Turnpike runt 18-tiden på torsdagen, själv var jag framme i Fort Myers klockan 21-22. Det regnade. Jag och Sara tog en liten trip i downtown Fort Myers. Väldigt mysig stadskärna med mindre hus och trevliga sidogator. Saras campus ligger en liten bit utanför själva staden. Hon har nära till köpcentrum och shopping.

På fredagen blev det en tur norrut för lite outletshopping strax utanför Tampa. Jag fyndade i Ralph Lauren butiken som vanligt! Vi åt lunch på centrat, sedan blev det återresa till Fort Myers där vi klippte oss innan vi gick ut på kvällen. Det blev barhäng med Saras franska och tyska kompisar, mycket trevligt, dans osv!

Lördagens morgon var seg och bakfullsaktig. Runt elvatiden kom vi upp. Vi bestämde att åka till Naples, en pensionärsstad 20 minuter söder om Fort Myers. Där åt vi Sushibuffé, var på stranden, fikade, gled runt i olika områden och bara njöt av det fina vädret. Väl tillbaka i Fort Myers blev det lite mer shopping. Jag hittade en Hilfigertröja och tjejerna hittade handväskor.

Senare på kvällen stektes det pannkakor hos Sara, vi var på bio och sedan tog vi en liten tur ut på bar och klubb.
Jag lämnade Fort Myers på söndagen runt lunch, hämtade upp Carlos och de 88 milen tillbaka till Troy, Alabama.

Sammanfattat. Trevlig helg med relativt bra väder och värme. Trevligt sällskap. Jag gillar verkligen Florida.

/ Johan


Carlos tankar



Hänger på flaket utanför outleten, solen i ögonen



Sara med fransk väninna på väg till Naples



Sara har badstrand 50 meter från sin lägenhet, jag är bara LITE avundsjuk :)



Här skall det precis ätas suhi



Ännu en bild på bilen



På stranden i Naples









Lite kläder jag shoppade!


OCH  här kommer en annons jag gjorde för en radiostyrd bil i min Advertising Copywritingklass
Den betygsätts i veckan, håll tummana!



Kommentarer
Postat av: mamma

Snygg annons och fina kläder. Det verkar som det var en lyckad helg.

Vad hade du tänkt dig med flaket, frakt för att finansiera resan?

Kram

2011-02-16 @ 07:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0