New Orleans, Louisiana

Jag var där! Denna helg. Det var jättefint! Man kan inte tro att det vart fyra-fem meter högt vatten i hela staden. Extremt spontant drog vi iväg i fredags klockan 18, 10 minuter innan biluthyrningen stängde och var framme fem timmar senare i New Orleans.  Vi hade tur och hittade ett hotell endast 5-10 minuter med bil till downtown. Vädret var överlag bra, cirka 25 grader varmt.

På lördagen var vi nere i centrum, traskade runt i köpcentrum och i det franska kvarteret med sitt klassiska Bruboun Street. Mardi Gras festivalen hade precis börjat så vi fick se både paraden på dagen och även uppleva festandet på lördagskvällen/natten! Tydligen så är motsvarigheten till Mardi Gras, fettisdagen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mardi_Gras

Idag (söndag) var vi lite sletna, vi checkade ut runt elva och begav oss till 9th ward, dead zone. Det är det området som drabbades värst av orkanen Katrina är 2005. De husen och köpcentrumena som står kvar är fortfarande övergivna. Det var rena rama guldgruvan för mig! Reportage kommer snart läggas upp på www.tspr.se

/ Johan


Maskinköp inför paraden!



Canal Street



Guillamore, Melanie, jag och Lorie. Hattarna är fransmän, Melanie från Nederländerna



Kö för att äta lunch på landmärket Mothers, downtown New Orleans



Har föredetta presidenten ätit här så kanske det är värt ett försök!



Po'boys! Klassiska mackor. Jag prövade en med friterade räkor och tartarsås




Folk sträcker ut händerna efter färgglada hansband som kastas från paradtågen



Dans med flaggor i paraden



Övergivet hotell med vidöppna dörrar. Garanterat 10 uteliggare varav två som
knarkar där inne. Jag tog bara kort i lobbyn



Komiskt. Vi fick exakt samma hyrbil som jag haden när jag var i Florida för två
veckor sedan. Snacka om att Troy är litet, en enda hyrbil. Höhö...

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilket bra initiativ, och vilken upplevelse det måste ha varit. Antar att du förhandlat dig till rabatt på bilen, du måste ha ökat omsättning.

Inte långt till spring break nu.

Kram

2011-02-28 @ 13:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0