Onsdagkväll - 26 januari

Idag skulle jag gett mig ut för att springa en runda men det var för kallt så jag avvaktar tills imorgon.
Nu börjar det rulla på med kurserna ordentligt. Prov, inlämningar mm börjar hopa sig. Det är skönt att ha saker att göra. På fredag har jag ett test i Advertising Copywriting och nästa fredag har jag prov i Advertising Sales. Jag läser redan nu så man får in lite i skalet, fördel.

I helgen blir det fest som vanligt antar jag. Det finns inte så mycket annat att göra här. Angtingen dricker man och festar, eller så hänger man med kyrkfolket. Jag föredrar det förstnämnda.

Jag gick med i en organisation som stödjer stadens "dog-shelter". I mars skall det annordnas en adoptionsdag där vi får träffa massa hemlösa hundar och visa upp dom för potentiella (adoptörer?). Igår hade vi kurs i handledning av hund, mycket intressant. Jag blev medlem där genom min rumskamrat Jason.

Nu är kycklingen klar i micron, jag återkommer!

/ Johan


Fullspäckat schema



I fredags tog jag en promenad med Carlos för att äta lite riktig mat, inte skolmat



Himmelriket i Troy



Hmmm...vad skall man ta?



Förrätter. Friterat och massa ost och dipsåser!



Drinkmenyn



Jag lyckades nästan trycka i mig hela två rader med ribs, fick lite assistans av Carlos



Häftig toalettskylt



TV på muggen!



Mätta och belåtna rullade vi tillbaka till universitetet. 30 min promenad!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul med hundarna. Det verkar vara ganska vanligt att man skaffar sin hund just på sådana ställen, sedan får man ta hjälp av Ceasar.

Kram

2011-01-27 @ 09:18:22
Postat av: Malin

Haha, men Johan, du är väl rätt så kristen. Vore det inte ett ypperligt tillfälle att vigda dina kristna vyer genom att umgås med kyrkfolket ;)

Kram!

2011-01-27 @ 16:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0