Troy, Alabama. Måndag 18:08

Yes! jag fick min väska idag..en dag senare, så nu blir det äntligen klädbyte!
Jag har betalt och registrerat mig ca 1000kr kostade det....jag har handlat badrums och kökssaker...och mat, det gick på 1000kr ungefär
Jag har städat rummet och fixat...så nu börjat jag känna mig hemmastadd

Jag får en ny rumskamrat idag, han är från Asien. Skall ta reda på lite mer om vart han kommer ifrån senare, han var tvungen att slänga sig på bussen till köpcentret för att få tag på sängkläder. Han är ganska dålig på engelska.


Jag har en svensk vägledare här som är ansvarig för utbytesstudenterna, hon kommer från Ängelholm. VI har pratat mycket över e-post så det känns kul att äntligen träffa Maria på riktigt.

Jag har lärt känna lite folk och fick åka med en tjej till mataffären idag. Jag har ännu inte skaffat telefonnummer. Jag uppmanar de som vill prata med mig att skaffa programmet SKYPE, och ett headset så man kan prata gratis över internet. Nu blir det en lugn kväll på rummet, skall försöka komma ner i varv

/ Johan


Sista kvällen i Miami åt jag och Sara sushi



Det var både gott och billigt!



Solnedgång över Miami när jag lämnade flygplatsen mot Atlanta för vidareflyg till Montromery



I Troy fick jag hjälp av en kille som heter Alex, han hjälpte till med registrering



En solig bild från skolområdet



Största köpcentrat i Troy, och nästan det enda!



Sköna dielekter här nere, riktigt sydstatarsnack. Det blev soligt så jag passade på att njuta lite



Min del av rummet med skrivbord, byrå, säng och garderob till vänster



Badrummet



Köket med micro och spis, kyl frys. Helt OK!



Våning tre i Pace Hall, här bor bara killar

Kommentarer
Postat av: sara

Skönt att väskan kom iordning! Fint att du fixa Walmart första dagen:) Men du, vart är grusvägarna utan trottoarer? haha. Ha det!

2011-01-04 @ 04:41:39
Postat av: mamma

Verkar som du kommit iordning bra första dagen, och resa till affären ordnade sig också. Ikväll ska jag hem till mormor och visa bilderna.

Kram

2011-01-04 @ 07:46:44
Postat av: Kenan

Ser härligt ut! Rummet ser ju okej ju, hoppas du är nöjd! Bar uppdatering Johan, och gött med bilder så att man ser hur det ser ut :)

2011-01-04 @ 10:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0